Communicatiebeleid

ENIAC heeft er voor gekozen om e-mail als haar primaire communicatiekanaal te gebruiken. Het is schoon, snel en goedkoop. Leden kunnen efficiënt op de hoogte gehouden worden van nieuwe ontwikkelingen, activiteiten, enz. Tevens kunnen leden eenvoudig reageren op de inhoud en wordt contact tussen de vereniging en de leden gestimuleerd.

Sinds 2004 heeft de UT de AlumniPortal en levert zij alle alumni een levenslang e-mail adres. Wij raden je aan dit te activeren en een forward in te stellen naar je actuele (privé) e-mail account. Dit vergemakkelijkt de communicatie en verminderd een ieders administratie.

Frequentie nieuwsbrief

E-mails van de ENIAC nieuwsbrief zijn kort en bondig en richten zich voornamelijk op reminders van naderende activiteiten of andere evenementen die voor IT-alumni relevant kunnen zijn. De berichten bestaan uit eenvoudige ASCII-tekst met verwijzingen naar uitgebreide informatie op onze site, zonder attachments of HTML-code. Het bestuur denkt op deze manier de leden op een efficiëntere en effectievere manier van informatie te voorzien.

Om te voorkomen dat E-mail van ENIAC overlast veroorzaakt, zal gedurende het bestuursjaar maximaal twaalf keer een bericht naar de leden verstuurd worden. We zullen verschillende kleine berichten verzamelen en ze allemaal in één E-mail versturen. Ieder bericht wordt bovendien verstuurd vanaf het ENIAC-adres en zal als eerste woord van het onderwerpveld het woord “[ENIAC]” hebben. Dit maakt het makkelijk om E-mails bij binnenkomst naar een speciale folder te verplaatsen.